Klient w czasach kryzysu – co robi⁉️
To zaskakujące ale wyczytałam ostatnio, że gdy dochodzi do załamania standardowego gospodarowania funduszami, wielu klientów chętniej odstawi na bok dobra podstawowe niż luksusowe.
😱
Jak to, spytacie?
A zastanówcie się… kto z Was zrezygnował ostatnio z HBO*?
📺
Przecież miesięcznie kosztuje niemało? Pewnie niewielu…
Ale przy wyborze serka do smarowania kanapki już chętniej wybraliście polską klasykę, niż boski serek z alpejskich łąk, nie? 🐄
Bo przecież jest dwa razy droższy!
Otóż badania pokazują, że w dobie kryzysu pierwsza po tyłku dostaje klasa średnia. I ona migruje albo w kierunku usług i towarów premium… albo zaczyna wybierać warianty low costowe.⬇️
Co zatem zrobić, by stać się dla swoich klientek opcją premium? Z której nieprędko będą chciały zrezygnować?
💡Stawiaj na racjonalne powody, by wybrać właśnie Ciebie! Długie godziny otwarcia, duży parking, dwutygodniowa gwarancja, sterylizacja, fachowość, wybór między żelem, akrylem, tytanem, akrylożelem czy żelem…
💡Nie zapominaj także o nieracjonalnych przesłankach… bywanie u Ciebie może być modne i „prestyżowe”! Możesz kreować trendy i lansować się z lokalnymi celebrytkami.
💡Redukcja niepewności… brzmi obłędnie atrakcyjnie. A w kryzysie jest ważna! Zapewnij, że u Ciebie uczulenia zdążają się nadzwyczaj rzadko! Wyjaśnij, że Twoje frezowanie nie boli! Tłucz potencjalnym klientkom, że nie haratasz skórek pilnikiem i nie zaciskasz paznokci zaciskarka, że aż łzy ciekną im po policzkach! Bądź oazą relaksu i normalności!
💡Sięgaj po wsparcie gigantów. Za plecami starszego brata zawsze raźniej, prawda? Nie ukrywaj więc znanych logotypów; chwal się że korzystasz z Booksy, Schulke, Afinii czy popularnej marki lakierów hybrydowych. Klient premium z pewnością to doceni!
A jeśli szukasz konkretnych sposobów na zwiększenie ilości klientów… Mam na ten temat nagrany bardzo dobry kurs online.
Jeden z 50!!!
😇😇😇
Bo czy w czasie kryzysu inwestycja w swoją wiedzę to dobry wybór?
TAK!
Najlepszy!!